Jump to content

Photo
- - - - -

Bedrag winst is eigenlijk omzet en omgekeerd

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Elvisfannetjeh

Elvisfannetjeh

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 18 November 2009 - 01:41 PM

Bij Gaan het maken als je een winkel maakt, kan je een overzicht zien van je uitgaven omzet en de winst. Bij mij kloppen die getallen dan niet in die zin dat eigenlijk het getal dat bij omzet staat de winst is en het getal dat bij de winst staat is eigenlijk de omzet.
Hebben jullie dit probleem ook en hoe kan ik dat oplossen?

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.

#2 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 19 November 2009 - 11:45 AM

Het is lang geleden dat ik voor het laatst 'Gaan het maken' gespeeld heb, maar ik herinner me inderdaad vaag dat die namen bij die bedragen niet kloppen. Ik kan het weten, ben zelf leraar economie 8)

Je kunt er weinig aan doen vrees ik, volgens mij is het een vertalingsfout gemaakt door iemand die het verschil niet wist tussen 'gains' en 'profit' of hoe dat in de Engelse variant ook genoemd werd.
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#3 Elvisfannetjeh

Elvisfannetjeh

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 19 November 2009 - 01:30 PM

Het is lang geleden dat ik voor het laatst 'Gaan het maken' gespeeld heb, maar ik herinner me inderdaad vaag dat die namen bij die bedragen niet kloppen. Ik kan het weten, ben zelf leraar economie 8)

Je kunt er weinig aan doen vrees ik, volgens mij is het een vertalingsfout gemaakt door iemand die het verschil niet wist tussen 'gains' en 'profit' of hoe dat in de Engelse variant ook genoemd werd.

Ik vreesde ook al zoiets. En inderdaad het zal zoiets zijn als 'gains' en 'profit'. Ben zelf (bijna) leerkracht economie en Engels :D

Bestaat er geen hack ofzo om dit foutje te verhelpen? Zulke hacks voor typfouten staan ook op modthesims, maar deze vond ik er niet bij.

#4 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 19 November 2009 - 02:37 PM

Voor zover ik weet is er geen hack voor. Ik heb er altijd maar gewoon overheen gelezen :)
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#5 Elvisfannetjeh

Elvisfannetjeh

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 19 November 2009 - 02:52 PM

Voor zover ik weet is er geen hack voor. Ik heb er altijd maar gewoon overheen gelezen :)

Kzal dat dan ook maar doen. Het is gewoon economisch frustrerend :D. En als leerkracht een fout zien, dan wil je dat gewoon verbeteren.

#6 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 23 November 2009 - 06:40 PM

Waar is m'n rode pen?! :twisted2:
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users