Jump to content

Photo

Wist je dat... kleine weetjes van Wereldavonturen

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 30 November 2009 - 09:08 AM

Ik heb die displays nu ook, maar er gebeurt bij mij nog niks. Had je verschillende soorten of allemaal dezelfde soort?

Ik heb ook wat ontdekt: ga in de tombes maar eens rouwen bij de graven. Wie weet levert het je nog wat extra op!

Verschillende soorten... Hm, misschien doet het wel verschillende dingen met verschillende combinaties van spullen?
Posted Image

#22 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 30 November 2009 - 12:12 PM

Wist je dat alle tutorials (althans die ik tot nu toe heb gezien) over tombes maken niet spreken over de mogelijkheden voor thuis, terwijl dit wel mogelijk is?
Posted Image

#23 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 30 November 2009 - 02:11 PM

Wat is er allemaal mogelijk dan :D? Ik weet al wel dat je van die onzichtbare deuren in je muur kan plaatsen, maar wat voor tombe-elementen kan je nog meer in je huis maken dan :D?
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#24 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 30 November 2009 - 02:26 PM

In principe alles, hoewel ik zelf op een gegeven moment problemen had met de voetschakelaren en dergelijke. Eerst kon ik wel allerlei opties kiezen namelijk, maar daarna ineens helemaal niets meer. Maar volgens mij moet je ze normaal gesproken wel kunnen gebruiken!
Je moet testingcheatsenabled true doen, vervolgens buydebug. Je krijgt nu een "?" in de koopmodus en daar kun je alle tombe elementen kopen. ^_^
Posted Image

#25 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 30 November 2009 - 05:23 PM

Ja ik had dat ook ontdekt. Er is ook ergens een object waarmee je de kamer donker kunt maken als je er nog niet in geweest bent... :P

Ik heb alleen wel nog problemen met objecten instellen. Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet hoe je zo'n gat in de muur een functie kan geven.

#26 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 30 November 2009 - 05:37 PM

Je kunt met shift+klik of ctrl+shift+klik (één van de twee) alle tombe-objecten aanpassen en schatten instellen enzo. Heel handig!

Wist je dat je nu alle ruimtestenen, relikwieën, edelstenen en metalen in één klik kunt analyseren of laten smelten/slijpen? In je inventaris kun je nu, in plaats van één voor één, de optie 'Alles analyseren/smelten/slijpen' kiezen.

(Vind ik zelf enorm handig :P Eén van mijn families leeft gewoon op edelstenen)
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#27 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 30 November 2009 - 08:38 PM

Ja ik had dat ook ontdekt. Er is ook ergens een object waarmee je de kamer donker kunt maken als je er nog niet in geweest bent... :P

Ik heb alleen wel nog problemen met objecten instellen. Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet hoe je zo'n gat in de muur een functie kan geven.

Je kan met ctrl+shift klik op een object klikken. Hier kun je dan allerlei dingen instellen. Ik weet ook niet precies hoe het zit, moet het ook een beetje uitproberen, maar met "Linken aan geactiveerd gedrag" kun je het in ieder geval aan andere voorwerpen koppelen.

Enige nadeel is van tombe onderdelen thuis: Ze worden niet "gereset". Dus eenmaal in de verborgen kamer geweest (of bijv. een schakelijk geactiveerd) = zichtbaar/blijvend geactiveerd/ect. Dit geldt ook voor dat object wat je kamer donker maakt als je er nog niet bent geweest.
Posted Image

#28 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 30 November 2009 - 08:44 PM

Horen de tombes in het buitenland wel gereset te worden dan?
Bij mij is dat niet het geval. Generatie 1 heeft heel egypte al onderzocht en generatie 3 ontdekt niets nieuws meer...ook jammer.

#29 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 30 November 2009 - 10:11 PM

Denk het niet dan, maar dat weet ik niet omdat ik nog niet meer generaties heb laten kijken zeg maar. ;)
Hm.. Maar in ieder geval, thuis gebeurt dat dus ook niet. Dus als je denkt, nou, dan maak ik voor de gein hier een schakelaar... Daar heb je dan dus niet heel veel aan.
Posted Image

#30 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 01 December 2009 - 06:41 AM

Ik heb de displays volstaan en dan kun je transformeren. Allemaal edelstenen levert idd een doodshoofd op. Maar jammer dat ie minder waard is dan al mijn edelstenen. En mijn verzameling vazen/schalen werd een magische kabouter.

Doe ik dus niet weer, tenzij ik allemaal van die goedkope edelstenen heb. Beetje zonde van mijn collectie. ;)

#31 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 01 December 2009 - 08:45 AM

Ja, ik had voor dat ik deed transformeren opgeslagen omdat ik niet wist wat het ging doen. Daarna bleken dus ook al mijn stenen weg dus heb ik maar niet opgeslagen. :P
Posted Image

#32 acsaczy

acsaczy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4,481 posts

Posted 01 December 2009 - 08:21 PM

ik heb voor het eerst eindelijk 2 magische tuinkabouters! alleen geen idee meer hoe ik eraan kwam... :?

#33 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 05 December 2009 - 12:11 AM

Wist je dat een tombe maken best wel leuk is?
Ik ben nu bezig met een tombe maken (omdat die bugs mijn normale save onspeelbaar hebben gemaakt voor als nog) en het is best leuk! Alleen wel lastig om het een beetje door te krijgen, want sommige dingen snap ik ook echt niet. En steeds testen is ook wel lastig, want dan moet ik steeds terug naar mijn Sim en niet vergeten dat ik dan daarna niet moet opslaan, omdat alles dan al op geactiveerd staat...
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users