Jump to content

Photo

Bugs in Wereldavonturen

• Please log in to reply
86 replies to this topic

#41 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 05 December 2009 - 09:31 PM

Dat van dat onzichtbaar heb ik ook af en toe. Het handje gaat dan ook gek doen. Als je ff afsluit en opnieuw start gaat het wel weer goed (wel omslachtig).

Net op het forum van sims3 gelezen dat je wanneer je je saves kwijt bent, het mapje met extensie .bad weg moet gooien en van .backup een kopie moet maken en dan de extensie hiervan moet deleten.
Je save heet bijvoorbeeld mijnfamilie, dan horen er mapjes/bestandjes in die map te staan met de namen mijnfamilie.sims3.backup en mijnfamilie.sims3
Wanneer je save kwijt is, staat dat backup mapje/bestandje er nog wel in en die andere heet dan mijnfamilie.sims3.bad
Deze laatste moet je dan verwijderen. Van het andere een kopietje maken en hernoemen naar mijnfamilie.sims3.

Nu staat inderdaad mijn save er weer tussen, ik ga weer spelen en kijken of deze het ook wel goed doet of dat er weer gekke dingen gaan gebeuren :?

#42 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 05 December 2009 - 09:54 PM

Ja laat het dan vooral weten of dat helpt :), want sommige andere mensen zijn niet per se hun save kwijt, maar zoals bijvoorbeeld Peter dat z'n save gewoon helemaal niet goed meer werkt. Als dit dan de oplossing zou zijn, is dat natuurlijk een mogelijke tussenoplossing tot er een patch komt :).
Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

#43 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 05 December 2009 - 10:27 PM

Ik heb er net een dik half uur mee gespeeld en het werkt!!!!

Wel doe ik nu eerst 'opslaan' en vervolgens 'stoppen'. wanneer hij foutcode 16 geeft, dan 'opslaan als' om een nieuw bestand aan te maken, voor het geval save 1 weer foetsie is.

#44 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 06 December 2009 - 11:22 AM

Ik heb het ook even geprobeerd, alhoewel ik geen .bad files had, maar ik heb de backup terug gezet, en hierdoor kan ik in ieder geval weer met de Sims thuis spelen. :)
Nu ga ik vanmiddag nog testen of ze weer fatsoenlijk op vakantie kunnen.
Posted Image

#45 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 06 December 2009 - 12:55 PM

Ik heb het net even uitgetest, en ik kan nog steeds niet fatsoenlijk terug komen van vakantie, maar met een andere save gaat het weer wel. Misschien dat ik dan maar wéér die familie opsla en een nieuwe buurt maakt, misschien dat het dan wel weer werkt.
Posted Image

#46 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 06 December 2009 - 01:28 PM

Bij mij gaat het goed tot nu toe. Mijn sim is ook op vakantie geweest, is daar getrouwd met een Francaise en samen zijn ze teruggekomen (ook nog zwanger).

#47 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 06 December 2009 - 09:33 PM

Hm, wat echt heel vreemd is, een Sim gewoon in een andere save kan wel op reis gaan en goed terug komen, maar mijn 'Legacy' Sims niet... Ik heb hun ook al opgeslagen in de bibliotheek en in een nieuwe Riverview buurt geplaatst, maar dat maakt niets uit. Het lijkt er dus op dat er iets in die familie is wat het veroorzaakt. :(
Posted Image

#48 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 06 December 2009 - 09:47 PM

Dat is wel heel erg vervelend. Ik heb mijn sim weer weggegooid en ben opnieuw begonnen. Heb ook weer nieuwe tombes ontdekt, erg cool.

#49 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 07 December 2009 - 06:03 PM

Ik ben nu ook weer overnieuw begonnen en dit keer lijkt alles goed te gaan. Zelfs het koelkastprobleem is weg. Maar ik durf geen nieuwe koelkast te kopen, voor het geval het dan wel weer mis gaat.

Van EA heb ik een reactie gehad, maar dit is een verhaal waar je niks mee kunt. Ze geven aan dat je alle content die EA niet ondersteunt, moet verwijderen en dan de patch opnieuw moet installeren. Ik heb helemaal geen 'foute' content, alleen maar een paar downloads uit de store en die zouden toch wel ondersteund worden neem ik aan. Zie hier het antwoord:

Answer

There are several reasons why you might be having trouble installing the latest Sims 3 patch:

You don't have Administrative privileges on your machine, or your admin privileges were set up incorrectly.
You have installed unsupported third-party mods or other content.
You have installed The Sims 3 in a location different than the default
Here's what you should try to install the patch successfully:

Run the Launcher as an Administrator
Right-click on the Sims 3 Launcher, and select 'Run as...' in Windows XP, or 'Run as admin' in Vista.
Uninstall and delete all third-party mods and unsupported content.
After deleting all third-party content, you must manually uninstall The Sims 3 to completely get rid of the extra content
Note: Installing third-party software changes actual files in The Sims 3. Deleting the unsupported content will not erase the modifications to the game that the software installed
Unfortunately, at the moment, we do not have a solution for users who have installed The Sims 3 in a location other than the default. We recommend uninstalling the game, and then installing it in the default location.

If you canceled your patch from downloading, and are unable to patch your game after canceling, you will have to completely exit out of The Launcher and quit The Sims 3 game. After you have completely exited out of both The Launcher and The Sims 3, open the Launcher again and try to run your patch. You should now be able to download the latest update for The Sims 3.

#50 naatje88

naatje88

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 08 December 2009 - 10:37 PM

Ik heb ook dat probleem met de koelkast, alles bederft haast gelijk. Maar ben er nu achter dat ik even naar "kopen" moet gaan en dan de koelkast verzetten en weer terug zetten en dan is het weer over. Dit moet helaas wel iedere keer als ik het spel opstart of op vakantie ben geweest.

Ook verdwijnen de sims die in de winkels op de markt staan. Als mijn gezin voor de 2e keer naar hetzelfde land gaat zijn ze ineens weg. Dat is erg irritant aangezien ik nu geen eten, tent enz. kan kopen. De laatste keer was zelf de boekwinkel dicht!
Als ik dan op de kassa klik staat er gewoon: Deze winkel is op dit moment gesloten.......

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

#51 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 10 December 2009 - 09:16 PM

onzichtbare sims heb ik ook soms. Dan duurt het even voordat ze geladen zijn, lijkt het.

Met de nieuwe familie waar ik nu mee speel ging alles eigenlijk wel goed, maar vanavond sloot het spel zichzelf opeens af.....tuurlijk had ik niet gesaved, want ik dacht dat hij zelf tussendoor ook ging saven als je op vakantie ging of terug kwam. Niet dus :-( . De hele avond voor niets gespeeld, grrrrr.

#52 naatje88

naatje88

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 12 December 2009 - 10:00 PM

Ik kan ook ineens geen geldbomen zaad meer vinden. Heb alle zaadjes in de buurt al opgeraapt en er zat er geeneen tussen terwijl ik er altijd super veel had.....grrrr

#53 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 12 December 2009 - 11:01 PM

Ik heb een hele stomme bug in mijn spel. Als ik ook maar een zwembad probeer aan te raken met het handje in bouwmode, sluit het spel zich af zonder verdere melding of iets. Ook als ik een kelder probeer te bouwen op een lot met een zwembad, stopt het spel ermee.
Heel irritant!!
Nou heb ik sowieso al een hekel aan zwembaden, maar op alle custom lots die ik download zit meestal een overdreven groot zwembad dus soms móet ik gewoon met een zwembad leven. :(
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#54 Conny

Conny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 36 posts

Posted 19 December 2009 - 06:40 PM

Mijn sim is getrouwd en heeft een kind (baby). mijn sim (de vrouw) gaat op reis en als ze terugkomt is baby verdwenen. Staat wel nog in mijn stamboom maar baby zelf is verdwenen.

Mijn sim werkt in de zakencarrière en baas gaat op pensioen. Er is geen andere baas waardoor mijn relatie met baas volledig in rood staat en ik geen promotie kan maken. Dit opgelost door ontslag te nemen en dan terug daar werk te zoeken.

#55 Simpie

Simpie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 posts

Posted 24 December 2009 - 05:51 AM

grrrrrrrrrrrrrrrr het is weer zover.
Mijn familie verhuist naar een grote villa en nemen hun meubeltjes mee. Na ong 10 dingen plaatsen, begint het handje weer gek te doen en dan lijkt het wel of de meubels worden geplaatst, maar ze blijven ook zichtbaar in het inventaris.
Gekochte meubels via de store zien er opeens anders uit qua kleur, maar helaas is het niet mogelijk om het patroon daarvan aan te passen.

De enige optie lijkt dan om al je spullen maar te verkopen (incl magische kabouters, beloningen, enz grrrrr). Maar dit lost het probleem toch niet op, want als je daarna vanuit de koopmodus je huis wilt inrichten, blijft het handje gek doen.

Tussendoor afsluiten en opnieuw opstarten helpt niet.

Moet ik dan WEER overnieuw beginnen en dan maar meteen op de grootste kavel, zodat ik nooit meer hoef te verhuizen?? neeeeeeee

#56 nikkicolle91

nikkicolle91

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3,884 posts

Posted 28 December 2009 - 04:00 PM

Nou, bij mij krioelt 't ook van de bugs. Niet leuk om te spelen zo.
"Barney..."
"This isn't Barney. But I hear that guy's awesome. All right. Listen very carefully. You will get your stuff back if you are able to
complete a series of challenges. Number one: put on the suit. Number two: meet me at McClaren's in an hour."
"How will I know who to look for since we've never met?"
"..I look like Barney."

#57 ezzie

ezzie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,287 posts

Posted 04 January 2010 - 12:19 PM

ik weet het niet, wij hebben geen last van bugs...

eerst wel die foutcode 16 :s dat is echt superweird omdat er in de leesmij maar tot foutcode 15 staat (waar bijstaat: sorry, andere fout. LAMEEEE)
achja, misschien opnieuw installeren? idk, ben vergeten hoe we het hebben opgelost, ook met 'opslaan als' iig...

heb btw wel iets vets ondekt, maar dat zet ik ff in een ander topic ;)
Posted Image

#58 Babske

Babske

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 08 January 2010 - 04:48 PM

Nou, ik heb weer een leuke bug: mijn sim had een aantal bedrijven gekocht en deze heeft ze naar haar zoon overgedaan. En vanaf dat moment kan ik geen geld meer innen. :x Heb nu nog een bedrijf erbij gekocht, maar als het weer niet wil, verkoop ik de hele boel en begin maar weer overnieuw (ga wel cheaten dan, want hier heb ik geen zin in zo).

#59 Lindaa-tje87

Lindaa-tje87

Member

• Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 03 February 2010 - 10:37 AM

Mijn sim slaat ook niet op als ik niet op vakantie ben geweest, Wat ik express al niet meer doen, ben tot nu toe 1x in een egypte geweest, maar door al die save problemen en andere bugs niet eens meer geprobeert.
Gisteren wel een heel gezin + huis gemaakt, wil ik na 3/4 uur afsluiten kan hij ook weer niet op slaan.
Wordt er wel beetje gek van op deze manier, ook niet veel zin meer om te spelen..

Verheugde me wel op de nieuwe stuff pack mja als de bugs dan door gaan, en ik me spel niet kan opslaan schiet er ook niet op..

Denken jullie dat de nieuwe pack de bugs beetje verhelpt?
live your dream don't dream your life

#60 BeachBoy

BeachBoy

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 10,183 posts

Posted 21 February 2010 - 03:13 PM

Ik heb weer een vreemde bug. Ik heb net de laatste patch geïnstalleerd en nu hebben al mijn mannelijke Sims of ineens vreemd haar, of zijn ze kaal :huh:. Iemand anders hier ook last van?

Ik ben echt zo klaar met EA. Wanneer gaan ze eindelijk eens een GOEIE patch maken die alle problemen eens oplost, in plaats van er alleen maar meer te veroorzaken :angry:. Echt waar, ik vind het echt zo slecht van ze dat ze zo weinig informatie geven met hoe het nu met die patch staat. In plaats van dat ze daar al hun aandacht in stoppen, en niet in stomme Stuff packs om ons alleen maar geld af te troggelen :thumbdown:.

[EDIT] Ik denk dat ik erachter ben waarom dat haar is veranderd. Het lijkt erop dat m'n gedownloade haar ineens niet meer werkt na die laatste patch :?. Wel vreemd, want ik had alleen officieel haar. Maar het staat er ook niet meer tussen als in een nieuwe Sim maak, terwijl het nog wel geïnstalleerd is in het startprogramma...

Edited by BeachBoy, 22 February 2010 - 02:55 PM.

Posted Image
"It's not pink. It's lightish red."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users