Jump to content

Photo
- - - - -

Verkiezingen, gevallen kabinet, premier Wilders, etc.

• Please log in to reply
226 replies to this topic

#1 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 20 February 2010 - 08:41 AM

Kabinet is weer eens geflikkerd.

Kom er maar in, Geert..

EDIT - even apart topic van gemaakt, dit blijft nog wel een tijdje doorzemelen :P
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#2 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 20 February 2010 - 10:01 AM

Kom er maar in, Geert..

Geert: Hang de vlag maar buiten!

Mooi dat het kabinet is gevallen, maar wel stom is de manier op, de Uruzgan missie. Dat live debat van eergisteren was gaaf trouwens, altijd grappig om te zien als een microfoon wordt uitgezet voor de voorzitter :P : http://www.dumpert.n...onmogelijk.html
Posted Image Posted Image

#3 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 20 February 2010 - 06:06 PM

Ik vind het zo shit dat het kabinet gevallen is! Nou komen de verkiezingen nét te vroeg en moet ik vier jaar wachten! :(
Posted Image

I'll tell you what caused it if you'll handle the effects.

#4 Frouwke

Frouwke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6,204 posts

Posted 21 February 2010 - 01:28 AM

De verkiezingen kunnen toch op zijn vroegst in oktober zijn? Of zie ik dat verkeerd?

PartijenWijzer vond Groenlinks, PvdA en de D66 wel wat voor mij, dus dat wordt me in hun standpunten verdiepen. :P
"The nice thing about being a celebrity now, is that if you bore the crap out of people, well - you just think it's their fault." - Murdoc Niccals

Posted Image

#5 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 21 February 2010 - 09:48 AM

Kom er maar in, Geert..

Dat was ook precies wat ik dacht, nu gaat die weer lopen zieken, let maar op :P En half achterlijk Nederland gaat daar weer blindelings achteraan lopen, óf weer op balkenende stemmen. CDA wordt toch altijd de grootste, lijkt niet eens uit te maken wat ze wel/niet presteren tijdens hun periode of hoe hard ze het kabinet om zeep hebben geholpen..

Ik ga iig D66 stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen, verder weet ik nog niet..
Posted Image

#6 Simsfan88

Simsfan88

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8,740 posts

Posted 21 February 2010 - 10:26 AM

De verkiezingen kunnen toch op zijn vroegst in oktober zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Hoezo op zijn vroegst in oktober?
Posted Image Posted Image

#7 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 21 February 2010 - 10:49 AM

Minimaal drie maanden nadat het kabinet opgestapt is zijn er doorgaans verkiezingen. Het is volgens mij nog niet officieel, maar dat zou eind mei, begin juni zijn.
Posted Image

"Today, we celebrate the first glorious anniversary of the Information Purification Directives. We have created, for the first time in all history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure from the pests of contradictory and confusing thoughts. Our Unification of Thoughts is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We are one people, with one will, one resolve, one cause. Our enemies shall talk themselves to death and we will bury them with their own confusion. We shall prevail!"

#8 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 21 February 2010 - 01:57 PM

Shit das net twee/drie maanden te vroeg. :( :lol:
Posted Image

#9 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 21 February 2010 - 07:35 PM

@Suzan: ik ben ook net te jong :( Eigenlijk zou ik met de verkiezingen net een paar maanden 18 zijn, maar nu wordt het weer wachten idd...

Ik hoop echt dat er geen Balkenende V komt. Ziet niemand een patroon in zijn kabinetten?! :P En Geert Wilders aan de macht moet ik ook niet hebben. Zoals ik laatst bij maatschappijleer (jeuuh) geleerd heb, is het voor protestpartijen vaak moeilijk als ze eenmaal de macht hebben.
Posted Image

#10 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 21 February 2010 - 07:39 PM

Ik vind het maar doodeng dat iedereen nu ineens 'jeeuuhhh Wilders!' roept. Hij mag echt niet aan de macht komen. Hij roept maar gewoon wat, en omdat zijn standpunten duidelijker zijn en meer opvallen vindt iedereen hem geweldig. En door de crisis in het kabinet de laatste tijd lijkt hij een nog betere keuze.
Ik zou het echt een ramp vinden als zijn 'partij' aan de macht komt...
Posted Image

#11 Rob

Rob

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,574 posts

Posted 21 February 2010 - 09:03 PM

Er zal echt geen andere partij zijn die samen met de PVV wil regeren en in zijn eentje haalt hij nooit een meerderheid..

#12 Maarten

Maarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2,093 posts

Posted 21 February 2010 - 10:56 PM

Shit das net twee/drie maanden te vroeg. :( :lol:

Bwaaah, inderdaad! Ik wil stemmen! :lol:
Misschien, als we geluk hebben worden ze eind augustus/begin september gehouden... Maar dat zal wel niet. :P
O__o

#13 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 22 February 2010 - 12:22 AM

Er zal echt geen andere partij zijn die samen met de PVV wil regeren en in zijn eentje haalt hij nooit een meerderheid..

Ja, dat is het enige wat me nog gerust stelt. :P
Posted Image

#14 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 22 February 2010 - 01:16 AM

Altijd leuk natuurlijk als een CDA kabinet valt, maar ik weet wel bijna zeker dat er gewoon weer een Balkenende V komt. Waarschijnlijk wordt ie weer exact hetzelfde als Balkenende II, dus CDA VVD en D66. Er kan ook de PVV komen in plaats van D66, maar daar heb ik m'n twijfels nog over.

Historisch gezien komt het ook maar weinig voor dat een bestaande premier wordt weggestemd. Wim Kok, Ruud Lubbers en Dries van Agt zijn allemaal weg gegaan omdat ze hun vertrek van tevoren hadden aangekondigd, en ze zich dus niet opnieuw verkiesbaar hadden gesteld. Het CDA heeft Balkenende alweer als lijsttrekker voor de volgende verkiezingen verkozen, dus statistisch gezien is er ook meer kans dat het CDA straks weer de grootste wordt...

#15 Patjuh

Patjuh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 posts

Posted 22 February 2010 - 07:31 AM

Je denkt toch niet dat Balkelende weggaat
Die vind het maar al te leuk om presidentje te spelen
Dan mag hij weer grote mensen ontmoeten en de hielen likken van Obama

Persoonlijk hoop ik dat er geen Balkelende V komt

#16 Suzan

Suzan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,740 posts

Posted 22 February 2010 - 10:59 AM

Tja, ik zou ook niet weten wie ik liever als premier zou zien...
Posted Image

#17 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 22 February 2010 - 11:53 AM

Wouter Bos, Femke Halsema lijkt me ook wel goed, en vooruit: Mark Rutte mag ook meedoen... :P

#18 Jozza

Jozza

Forum Dictator in ruste

• Admin - Ex-dictator
  • 4,183 posts

Posted 22 February 2010 - 12:53 PM

Verhagen en Wilders..kabinet Limburg 1 :nee:
Posted Image

#19 Jolijn

Jolijn

Advanced Member

• Moderators
  • 5,072 posts

Posted 22 February 2010 - 02:25 PM

Yeah, nu mag ik meteen stemmen :-P En als Balkenende nu ook even helemaal ophoepelt ben ik blij, wat is dat een miezerig geval zeg.
Hahahahaaa. Posted Image

#20 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 22 February 2010 - 03:31 PM

Eigenlijk zouden we er een poll bij moeten doen, zodat we onze eigen verkiezingen hebben. :P
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users