Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Jozza

Het grote WK 2010 topic

Recommended Posts

Ze zijn recht onder mijn balkon allemaal mobiele bars en biertaps aan het installeren en de hele straat is afgesloten..wat verwachten die gasten? Opkomst van 100.000 man of zo? Hallo, dit is Tilburg..niet het Museumplein :P

EDIT - De situatie recht voor mijn deur:

scherm.jpg

Shit.

Poe, ik vind het ergens toch wel een beetje jammer dat we niet hebben gewonnen. Ondanks dat ik voetbal totaal niet boeiend vind, had ik het wel gewoon leuk gevonden als we dan wereldkampioen waren. Vooral omdat we nu zo dichtbij waren enzo. Maar tja ach... over 4 jaar weer een kans :roll:.

Spanje was helaas gewoon net ff wat beter..maar die klote octopus met z'n voorspellende gave mogen ze de volgende keer wat mij betreft weg laten, kan dat beest niet geserveerd worden met uitjes of zo?

Ik vond het een onsportieve wedstrijd. Ik vind het helemaal niet gek dat er 1 rood heeft gehad, het was er gewoon om vragen.

Baal echt heel erg, want we hadden wel degelijk kampioen kunnen worden. Maar door al dat geduw en getrek kwam de focus totaal niet meer te liggen op een goed voetbalspel.

Ik wordt moe van iedereen die commentaar leverd op m'n msn nickname. Heb ik ergens gezegt dat Nederland zo goed gespeelt heeft? Nee toch. Ik heb alleen commentaar op die grr spanjaarden die SCHIJTRECHTER(soms familie van die van 4 jaar geleden wedstrijd Portugal) en de hele wedstrijd. En dan nog spanje hoeft niet zo blij te doen.. want t niks om trots op te zijn dat je pas in de 116de min scoort. Dus ze waren echt niet zoveel heel beter anders hadden ze wel netjes binnen de 90 min gescoord. En over dat met Robben.. ga ik niet eens verder een woord aan vuil maken.

Ik ben blijkbaar ook één van de weinigen die een buitenspel zag net voordat er werd gescoord. De bal werd alleen geblockt door Sneijder geloof ik, MAAR die Spaanse speler stond gewoon buitenspel dus dan moet er toch gevlagd worden?!

Nee hoor heel veel mensen hebben dat gezien behalve de Schijtrechter en zijn 3 ballenlikkers, spaanse elftal en iedereen die voor spanje was.

Ze zeiden toch dat de Gouden beker door Nelson Mandela werd uitgereikt? Maar ik heb niks gezienn??

Dat was zo buitenspel als maar kon zijn, facking naaiers. @_@

en @Saar, ze hadden het erover dat als NL had gewonnen, dat van Bronckhorst de beker van Mandele had willen ontvangen, gezien het feit dat hij ooit president van Zuid-Afrika was. Maar dat is hij al niet meer, dus het was een opmerking die nergens over ging.

Oh okay dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Edit Ps: wat is jullie mening over die Octopus genaamd Paul :roll: ?

Die grensrechters waren continu te laat met vlaggen voor buitenspel. Zelfs ik (die totaal niks met voetbal heeft en eigenlijk pas de buitenspelregel sinds 3 wedstrijden eindelijk snapt) had het gezien.

Mja, ik vond Spanje trouwens ook niet gewéldig, en al waren ze dat dan hadden ze het flink verpest met die acties van hun. Ja, soms werden ze echt geraakt, en was het terecht geel voor NL, maar ze doken ook zó vaak.. en zelf kwamen ze telkens onder de kaarten uit. Blegh, die Spanjaarden verdienen het niet. Wij verdienden het echter ook niet. Sja, aparte finale krijg je dan. :P

Dat was zo buitenspel als maar kon zijn, facking naaiers. @_@

Helaas niet :(

tochniet.jpg

EDIT - Wat is dat trouwens voor onzin met die huldiging? Rondvaart gaat gewoon door? Hebben ze gewonnen dan? Heb ik iets gemist? Of is dit weer zo'n lang leve de middelmaat gebeuren en het feit dat de sponsors en de bobo's hun Amsterdam promotie feestje al weken geleden gepland hadden, of Nederland nou kampioen wordt of niet, dat is bijzaak. Typisch gevalletje van commerciële en PR belangen. Iedereen die denkt dat het nog om de sport gaat loopt achter de feiten aan. Ik zeg: boycotten die rondvaart.

Nee, die bal zelf was geen buitenspel, maar daarvoor was er al buitenspel van iemand waarvoor niet gefloten werd. Als dat wel 't geval was geweest had Spanje die kans niet gehad...

Mja, dan wordt het wel heel ingewikkeld. Maar goed, het is niet alsof de finale verloren is vanwege deze enkele arbitrale blunder. Ik heb in ieder geval niet het gevoel dat de cup gestolen is door Spanje met dank aan die scheids of zo (die niet goed was hoor, laat dat duidelijk zijn). Daarbij zegt die hoeveelheid gele kaarten ook iets, die komen echt niet uit de lucht vallen. Ok, het waren er teveel en het is duidelijk dat die Webb iets tegen een aantal spelers van Oranje heeft, maar een paar van die kaarten waren toch echt eigen schuld. Dat zegt iets over de manier waarop je speelt, beetje wanhopig. En dat op zijn beurt zegt weer iets over de tegenstander, dat die net iets beter zijn.

Maar goed, Nederland had wat dat betreft de kansen gewoon net iets beter moeten benutten en was dan gewoon na 90 minuten kampioen geweest.

Ok, maar die scheids is gewoon veel te snel geweest met het trekken van kaarten. Geef ze eerst een waarschuwing. Hij heeft gewoon de wedstrijd kapot gefloten. De Nederlanders durfden op een gegeven moment niks meer te doen omdat ze bang waren voor een gele kaart en de Spanjaarden hadden zoiets van; hey, da's gaaf. Nou gaan we ons toch een portie aanstellen. Dat resulteerde gewoon in zoveel gele kaarten, dat die Spanjaarden zoiets hadden van: gewoon doorgaan, dan is het straks een kwestie van een rode kaart en dan hebben wij 1 man meer dus ruimte. En dat is gebeurd.

Zo heeft een kameraad van me het uitgelegd en ik ben het er wel mee eens.

En als jij geconcentreerd aan het voetballen bent en om de minuut wordt er zo'n beetje gefloten, ben je op een gegeven moment uit de wedstrijd.

Ach ik vond het wel terecht, Spanje was gewoon beter.. En sommige / de meeste gele kaarten waren echt wel terecht, die trap vol tegen de borst van die spanjaard had zelfs rood moeten zijn! Ben stiekem wel blij dat het hele oranje circus weer voorbij is :P

Nee, die bal zelf was geen buitenspel, maar daarvoor was er al buitenspel van iemand waarvoor niet gefloten werd. Als dat wel 't geval was geweest had Spanje die kans niet gehad...

Daarbij komt dat de scheidsrechter onterecht geen corner gaf aan Nederland (nadat Sneijder een vrije bal via een Spaans muurtje én via de keeper buiten had geschoten). Spanje kreeg dus een onterechte doeltrap en vanuit de daaropvolgende aanval heeft Spanje gescoord.

Iedereen blèrt dat Nederland zo vals speelde, Spanje was geen haar beter... Zichzelf laten pleuren om niks, nog even iemand naduwen (scheids ziet natuurlijk niks, als Nederland het had gedaan hadden we nog een rode kaart gehad), en vasthouden binnen strafschopgebied!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...