Jump to content

Photo

Problemen met installeren DS2

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 15 July 2010 - 05:57 PM

Ik dacht ik ga na 3 jaar weer eens de Sims 2 op mijn pc zetten, maar hij geeft problemen met installeren. Als ik disc 1 van de sims 2 erin doe moet ik eerst gewoon de taal kiezen, daarna de lokatie waar hij hem installeert. Als ik dan op volgende klik krijg ik een melding: "weet je zeker dat je de installatie wilt afbreken?". Dit geeft hij elke keer, waar ik ook op klik. Iemand die me verder kan helpen? Pc heeft trouwens windows Vista en verder alle benodigde systeemvereisten. Sims 2 en twee uitbreidingen hebben er al eens op gestaan zonder problemen.
Posted Image

#2 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 15 July 2010 - 06:25 PM

Misschien helpt het als ik mijn drivers voor grafische kaart enzo update.. Maar hoe kom ik er in godsnaam achter wat voor soort grafische kaart ik heb? Ik ben niet verder gekomen dan Nvidia Nforce, maar daar zijn een stuk of 80 soorten van :S

EDIT: gelukt! Maar de cd doet het nog steeds niet :x
Posted Image

#3 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 15 July 2010 - 08:00 PM

Inmiddels is het gelukt, het kwam doordat ik de mijn documenten ooit eens verhuisd heb van de standaard plaats op de C schijf naar de D schijf omdat mijn C helemaal vol raakte. Nu dus een my documents folder weer terug verhuisd naar de C schijf, lukte niet erg maar ineens deed hij het wel. Toen uiteindelijk aan het eind van disc 4, een eeuwigheid gewacht ineens een probleem met het overschrijven van een bepaald bestand: "EA GAMES\de sims 2\TS Data\Res\Userdata\groups.cache. Okee... zes keer geklikt op opnieuw proberen, cd schoon geblaasd (zat geen vuil/krasjes op), en ineens zegt ie installatie voltooid! Ik klik op de sims opstarten, krijg ik een venstertje (iets met onbekende compatibiliteitsproblemen) ik klik op OK en hij start na enige traagheid op.

Ik helemaal blij, kom ik EINDELIJK in het basismenu van het spel.... zijn alle buurten weg. Ik kan niks behalve afsluiten, wat een kutzooi is dit zeg :x

Nu snap ik dus waarom ik dat spel 3 jaar niet heb aangeraakt, het is kut om te installeren en na een tijdje slibt je hele computer dicht door alle shit die De sims erop zet..

Iemand enig idee wat ik moet doen???
Posted Image

#4 Wouter

Wouter

Advanced Member

• Admin - Forumadmin
  • 8,471 posts

Posted 15 July 2010 - 08:32 PM

Hoe veel ruimte is er dan nog over op je C schijf? Misschien kan ie de buurten niet installeren (doet ie volgens mij pas als je voor de eerste keer het spel opstart...)

#5 Suzanne239

Suzanne239

Advanced Member

• Moderators
  • 2,994 posts

Posted 16 July 2010 - 05:16 PM

Op mijn C schijf is er nog 9,5 gig over. Op zich niet heel veel maar het zou moeten werken. Gisteren had ik hem trouwens op de D schijf geinstalleerd. Het rare is nu dat ik als ik de my documents folder probeer te openen die ik op de c schijf heb gezet, ik de melding krijg: u heeft geen toegang tot deze map. Dus ik denk dat het spel dan ook geen spellen meer kan opslaan en ik geen downloads kan gebruiken als het eenmaal werkt. Ik snap er niks van :(
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users