Jump to content

Photo
- - - - -

Simparool familie

• This topic is locked This topic is locked
75 replies to this topic

#1 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 04 April 2008 - 10:52 AM

Ik loop al een tijdje met dit idee rond en nu wil ik wel eens weten wat iedereen er van vindt.

De titel verraadt het al een beetje : een simsverhaal met leden van dit forum.
Nu is dit idee bij de meeste al bekend, maar ik wil er een andere draai aangeven. Als je het dms2c familie concept hebt gelezen, dan snap je wel waar ik heen wil.

Het idee is globaal als volgt:

• Aantal deelnemers: Er doen maximaal 6/8 forumleden mee. Er passen maximaal 8 sims in 1 huis, maar iets minder sims is wat makkelijker spelen.
  • Het huis: Een iemand biedt zich vervolgens aan om het huis te bouwen. Hierbij moet hij/zij erop letten niet (te veel) spullen uit uitbreidingen te gebruiken en ook geen downloads. Het huis moet plaats bieden voor alle sims en eventuele uitbreiding. Verder hoeft het niet helemaal ingericht te worden, alleen de basisvoorwerpen zijn wel handig.
  • De sims: Iedereen maakt zijn/haar eigen sim in bodyshop. Dit moet een volwassen sim zijn, die zoveel mogelijk op jezelf lijkt. (ook hierbij geldt weer: géén gebruik van downloads en probeer alleen dingen uit het basisspel te gebruiken)
  • Downloaden: De sims kan je via thesims2.ea.com beschikbaar stellen om te downloaden. Niet iedereen hoeft jouw sim te downloaden, alleen de bouwer van het huis doet dat. Hij/zij plaatst gelijk alle sims in dat huis voordat het online gezet wordt. Iedereen download dan de sims gelijk mee met het huis. Nadat je alles gedownload hebt, mag je de sims (en het huis) aanpassen naar eigen voorkeur. De sims moeten echter wel herkenbaar blijven.
  • Het verhaal: Nadat iedereen alle sims en het huis in zijn/haar spel heeft, kunnen we beginnen. Iedereen maakt voor zichzelf een verhaal waarin alle bewoners worden betrokken. Ik zat er aan te denken ook hier opdrachten toe te voegen. Hoe precies zullen we samen gaan uitmaken. Graag dan ook suggesties doen als je wat leuks weet.

vb.
Er worden een aantal opdrachten verzonnen (door alle deelnemers). Dit kunnen dingen zijn als "Laat een sim vampier worden", "Laat een sim zijn levenswens halen", "Laat een sim een relatie krijgen" etc. Deze worden vervolgens onwillekeurig verdeeld over de deelnemers. Ieder moet zijn/haar opdracht dan proberen te verwerken in het verhaal. Als je de opdracht niet kan uitvoeren doordat je een uitbreiding niet hebt of iets dergelijks, dan krijg je een nieuwe.

vb2.
Er worden wederom opdrachten verzonnen, maar ditmaal in de volgende vorm:
"Laat sim [1..8] vampier worden" etc.
Het handigste is dan dat er 6 deelnemers zijn, dan kan je dobbelen met welke sim je de opdracht moet uivoeren.
Het verschil met voorbeeld 1 is dus dat je niet vrij bent om te bepalen met welke sim je de opdracht uitvoert, maar dat laat bepalen door het toeval.

Het Simparool huis

Deelnemers:
Chariot
Daan
Dogna
Nefje
Odie
Simmetje68

EDIT: Inschrijvingen gesloten.

#2 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 04 April 2008 - 12:25 PM

Lijkt me wel leuk, alleen is m`n pc waar de Sims 2 op staat tijdelijk weg. Anders wil ik wel meedoen :D
Posted Image

#3 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 04 April 2008 - 01:05 PM

Ah boeh! Ik had net het idee weer een SP-Buurt te openen :P Nouja.
Ik doe misschien mee, maar ik heb nu geen tijd om een Simmetje te maken. Vanavond wel, dus dat zie ik dan wel! :D
Yes, it's very serious, we're going to need a waffle iron.

#4 Odie

Odie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,020 posts

Posted 04 April 2008 - 03:35 PM

Deze is echt heel leuk! Ik doe al mee op DMS2C, anders had ik hier wel meegedaan. :D
En dan zijn er die andere dagen, groter in getalen. De dagen waarop ze zich tegen de wereld teweerstelt. Alsof in haar een grote woede woelt of een onuitsprekelijk verdriet dat ze slechts met de grootste moeite weet te onderdrukken. Niet dat ze zich wezenlijk anders gedraagt op die dagen, daarvoor heeft ze zichzelf veel te goed in de hand, En misschien is dat wel wat hij ziet: dat ze zichzelf op die dagen in de hand heeft. Als vanzelf houden de mensen om haar heen een zekere afstand, zoals zij afstand houdt tot hen. Op die dagen maakt ze grapjes waar alleen zij om moet lachen, om de grappen van anderen lacht ze niet, Op zulke dagen houdt hij het meest van haar en doet dat hem het meeste pijn.

#5 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 04 April 2008 - 04:28 PM

Ah, jammer, anders hadden we hier ook kip kunnen spelen. :P

Leuk dat er al interesse is. :) We zullen waarschijnlijk niet direct van start gaan, dus als je deze week wat minder tijd hebt, kan je zeker nog wel meedoen.
En als het spel dan eindelijk van start gaat met de verhalen zul je snel genoeg merken dat de een veel vaker update dan de ander.

#6 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 05 April 2008 - 09:10 AM

M`n pc komt 13 april waarschijnelijk terug, dan doe ik heeeel graag mee :D
Posted Image

#7 Dogna

Dogna

Dolle kangoeroe

• Teamleden
  • 15,148 posts

Posted 05 April 2008 - 04:25 PM

Oh leuk, ik heb ook ooit een SP familie gemaakt, alleen iets anders :P
Ik zal erover nadenken of ik meedoe.
Posted Image

#8 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 06 April 2008 - 05:21 PM

Tof. :D

Voor degenen die al (bijna) zeker weten dat ze meedoen; zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden?

1. Staat er al een simversie van jou online?
2. Heb je een account op thesims2.ea.com?
3. Heb je uitbreidingen, zo ja, welke?
4. Zou je het huis willen bouwen?
5. Heb je nog suggesties?

:-)

#9 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 06 April 2008 - 06:04 PM

Nee, nog niet. (binnendoorvraagje; kun je vanuit de Sims 2 zelf ook Sims uploaden?) Ja.

Ja.

Ik heb alle uitbreidingen + stuffpacks, behalve het Europese kerstpakket

Nee.

Ja; leg de regels duidelijk uit. Ik snap het in grote lijnen wel, maar ik zou het graag nog wat duidelijker zien :)

#10 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 07 April 2008 - 08:47 AM

Sims uploaden vanuit de sims 2 kan dacht ik niet. :-( Dus daarvoor zal je ws toch echt bodyshop voor moeten gebruiken.

Er zijn niet echt regels en ik weet niet echt wat ik nog meer zou kunnen toevoegen.
Alles tot aan het download gedeelte staat vast (kan ook weinig aan veranderd worden). Het verhaal onderdeel kan aangepast worden aan eigen wensen. Het idee blijft dat iedereen zijn/haar eigen simsverhaal schrijft, maar voor de rest kan het natuurlijk afwijken. Daarbij kan je denken aan:

-het gebruik van cheats : toestaan, niet toestaan, beperkt toestaan?
-het geldbedrag dat je vantevoren meekrijgt
-opdrachten : ja/nee, zoja, hoe precies?

Bij de opdrachten gaf ik twee voorbeelden hoe het mogelijk zou kunnen. Het eerste voorbeeld spelen we nu met dms2c familie. Maar ik wil niet iets doordrukken. Als iemand een ander idee heeft en de rest het ook liever anders ziet, vind ik dat fijner. Iedereen moet er natuurlijk wel wat plezier inhouden.

Deze opdrachten zijn verzonnen bij dms2c familie:
1. een sim in een plantsim laten veranderen
2. Vervul een levenswens.
3. Start met een sim een winkel.
4. laat een sim een gouden badge verdienen voor tuinieren/vissen/speelgoed/elektronica/ bloemschikken
5. laat een sim ontvoeren door aliens
6. start 1 relatie tussen huisgenoten

Iedereen mocht inbreng hebben, en daarna heb ik ze onwillekeurig verdeeld over de 6 deelnemers. Je kan het ook via het dobbelsteen principe doen (wat je gooit voer je uit), maar de ervaring leerde dat het dan niet opschiet.

Nog even de rest kort:
Er wordt 1 huis gebouwd en iedereen die meedoet maakt zijn/haar eigen sim. Het huis en de sims worden vervolgens geupload, zodat iedereen ze kan downloaden. Iedere deelnemer download het huis en alle sims.

Eisen sims:
* De sim moet een evenbeeld van jezelf zijn.
* Alle sims moeten volwassen zijn
* Gebruik van downloads is niet toegestaan. Voor het maken van je sim mag je alleen het basisspel gebruiken. Later mag je alle sims aanpassen (ook met downloads) als ze eenmaal in je eigen spel zitten. De sims moeten echter wel herkenbaar blijven en niet te veel verschillen van het origineel.
* Het is handig om je sim je eigen forumnaam te geven, en niet je eigen of verzonnen naam.

Als er verder nog iets onduidelijk is, dan zeg je het maar.

#11 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 07 April 2008 - 12:20 PM

Euh.... nee :P
NOG niet
Yup, ik heb Studentenleven, Gaan `t Maken, Nachtleven, Huisdieren en Seizoenen
Ja
Neej ;)
Posted Image

#12 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 07 April 2008 - 12:43 PM

@ Nefje:
Dat zijn inderdaad best leuke opdrachten :D Ik doe zeker mee. Zal meteen even gaan zoeken naar de Bodyshop die een beetje up-to-date is, bij de versie die ik nu heb (van Sims2.nl) kan ik maar kiezen uit 3 (lelijke) klederdrachten. :?
Ik doe zeker mee. Ik heb er trouwens een voorkeur aan MET cheats (geen geldcheats, dat niet), ik kan namelijk nog maar amper met 1 Sim de balkjes groen houden, laat staan met 8! :P

#13 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 07 April 2008 - 01:03 PM

Maar moet je nou met die familie opdrachten doen of gewoon een verhaal verzinnen?
Posted Image

#14 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 07 April 2008 - 01:36 PM

Het is niet eens zeker óf er opdrachten komen. Ik zie de opdrachten meer als richtlijnen, zodat iedereen iets 'aparts' in zijn/haar verhaal heeft. Het draait er natuurlijk niet om, maar als er opdrachten komen, is het wel de bedoeling dat je die erin verwerkt. Ik had bijvoorbeeld de 'verdien een gouden badge' opdracht. Twee sims heb ik daaraan laten werken, maar voor de rest heb ik ook wat bedacht en een soort van verhaal van gemaakt. Maar goed, sommige dingen uit mijn verhaal snap je alleen denk ik als je die mensen kent. :P Zal voor mij met de simparool familie denk ik wat moeilijker worden, aangezien ik minder weet van jullie en vaak die kleine dingetjes leuk zijn om in het verhaal te verwerken. :P

Misschien leuk om eens verhalen van anderen te bekijken:
Droom met een diamantje (Nimi)
Dms2c familie: En nou? (Mogway)
Ik heb deze eruit gepikt als voorbeelden. Bij het verhaal van Nimi vond ik het begin en het gebruik van die kleine dingetjes zoals ik eerder zei leuk gedaan. Bij het verhaal van Mogway is vooral het tweede deel handig om eens te bekijken, aangezien daar het 'opdracht element' wordt geintroduceerd. Mogway is de enige overigens die het zo heeft gedaan, maar dat is dus ook een manier. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos; verzin wat leuks! :D

@Daan
Als het goed is zit er bij je spel toch ook een bodyshop? Maar maak je geen zorgen, je mag alle sims aanpassen zodra ze in je huis zitten. (zolang ze maar herkenbaar zijn)

#15 Chariot

Chariot

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,523 posts

Posted 07 April 2008 - 01:41 PM

Owk, ik hoop dat m`n pc snel terug is :)
Posted Image

#16 Peter de Simmer

Peter de Simmer

Advanced Member

• Teamleden
  • 3,506 posts

Posted 07 April 2008 - 01:46 PM

Ik vind het wel een leuk idee! :)
Zou zelf ook wel mee willen doen, alleen heb bijna geen tijd om gewoon zomaar te Simmen dus al helemaal niet om een verhaal te maken. :(
Posted Image

#17 Simmetje68

Simmetje68

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 posts

Posted 08 April 2008 - 11:36 AM

Hoi,

Ik zou graag mee willen doen. Als er vaste forumleden zijn die erg graag mee willen doen, wil ik me wel terugtrekken. Ik ben tenslotte net weer binnen komen vallen na een hele poos. Ik zal in ieder geval vast de vragen beantwoorden.

Nog niet, maar ik heb er wel net één gemaakt (best leuk geworden vind ik zelf)

Ja

Ja, alle inclusief alle accessoires

Misschien

Als het erg hard gaat, misschien twee families maken.

Groetjes van Simmetje
Time flies when you're having fun!

#18 Odie

Odie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,020 posts

Posted 08 April 2008 - 12:34 PM

@ Nefje:
Dat zijn inderdaad best leuke opdrachten :D Ik doe zeker mee. Zal meteen even gaan zoeken naar de Bodyshop die een beetje up-to-date is, bij de versie die ik nu heb (van Sims2.nl) kan ik maar kiezen uit 3 (lelijke) klederdrachten. :?
Ik doe zeker mee. Ik heb er trouwens een voorkeur aan MET cheats (geen geldcheats, dat niet), ik kan namelijk nog maar amper met 1 Sim de balkjes groen houden, laat staan met 8! :P

Je kan die machine gebruiken waarbij je je sim onder stroom zet, en alle balkjes weer groen worden. xD
En dan zijn er die andere dagen, groter in getalen. De dagen waarop ze zich tegen de wereld teweerstelt. Alsof in haar een grote woede woelt of een onuitsprekelijk verdriet dat ze slechts met de grootste moeite weet te onderdrukken. Niet dat ze zich wezenlijk anders gedraagt op die dagen, daarvoor heeft ze zichzelf veel te goed in de hand, En misschien is dat wel wat hij ziet: dat ze zichzelf op die dagen in de hand heeft. Als vanzelf houden de mensen om haar heen een zekere afstand, zoals zij afstand houdt tot hen. Op die dagen maakt ze grapjes waar alleen zij om moet lachen, om de grappen van anderen lacht ze niet, Op zulke dagen houdt hij het meest van haar en doet dat hem het meeste pijn.

#19 Nefje

Nefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1,785 posts

Posted 17 April 2008 - 10:38 AM

Hmm... inclusief mijzelf zijn er nu 4 mensen die mee willen doen. Beetje weinig... Het zou mooi zijn als er nog 2 mensen interesse hebben, maar anders is het misschien een idee om nog 2 sims toe te voegen van forummers die dan geen verhaal maken. *kijkt richting depot dat ik niet meer kan vinden of offline is vanwege verbouwing*

#20 Daan

Daan

Advanced Member

• Teamleden
  • 2,881 posts

Posted 17 April 2008 - 12:40 PM

Ohja dat depot!
Wat was daar de link ookweer van? :P

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users