Jump to content
Simparool Forums
Sign in to follow this  
Jozza

De NIEUWE forum regels

Recommended Posts

Zoals de meesten van jullie intussen wel weten heeft Wouter (Hello2125) een stapje terug gedaan omtrent het beheer van het forum en mij als directe beheerder aangewezen. Wouter blijft nog steeds supervisor maar zal zich meer bezig houden met de krant en de technische aspecten van de hele site.

Het nieuwe forumteam bestaat uit Tom en Erik als supermods en mij als administrator. We hebben zojuist de huidige forumregels doorgenomen en wat aanpassingen gemaakt. Wezenlijk zal er niet heel veel veranderen maar we stellen het wel op prijs als iedereen deze regels gewoon in acht neemt.

Dit topic zal in ieder forum gepinned staan en gesloten zijn. Alleen in het Algemene forum blijft het open voor vragen en opmerkingen.

De oude regels staan schuingedrukt, de nieuwe staan eronder:[list]
[b]Blijft gehandhaafd.[/b]
[*][i]Praten over illegale activiteiten is niet toegestaan. Dit gaat onder andere om het kopieren van software, warez sites, en het vinden van "cracks" en andere dingen.[/i]
[b]Deze regel is in zoverre aangepast dat het vanaf nu alleen verboden is om directe links naar bestanden of mp3's op het forum te plaatsen. Zoiets pakt alleen maar nadelig uit als Buma Stemra erachter komt (hoe klein die kans ook is dan). Verder is het gewoon toegestaan om te praten over warez-sites, downloaden, kopieëren, etc. We leven nog steeds in een vrij land.[/b]
[*][i]Dit forum is bedoeld voor alle leeftijden en "18+ materiaal" is niet toegestaan.[/i]
[*][i]Irritant reclame maken, of spammen over websites is niet toegestaan. Je mag een link 1 of 2 keer van je site posten, maar doe het niet herhaaldelijk.[/i]
[*][i]Maak geen berichten met alleen HOOFDLETTERS of hele grote opvallende letters. Dit wordt gezien als hard roepen. Je kunt berichten net zo goed gewoon schrijven. Dit geldt ook voor bericht titels.[/i]
[b]Je mag schreeuwen als de occasion calls for it. Maar maak het niet te bont want ik weet je te vinden :evilgrin:[/b]
[*][i]Plaats geen berichten met misleidende titels. (Bijvoorbeeld: Titel: "Kijk eens wat ik gevonden heb!" -- Bericht: "Mooi, nu ik je aandacht heb...")[/i]
[*][i]Plaats geen berichten met veel herhaalde symbolen. (Zoals: ~ ~, **, !!!, ???)[/i]
[*][i]Plaats geen meerdere berichten over 1 onderwerp in alle fora - kies gewoon het forum wat het beste past bij je onderwerp. Probeer om al je dingen in een bericht te doen. [/i]
[*][i]Plaats geen lege of "geen tekst" berichten.[/i]
[b]Als het grappig staat om alleen met een smiley te antwoorden dan is dat toegestaan. Tien smiley-posts op rij worden wel verwijderd.[/b]
[*][i]Het plaatsen van persoonlijke info zoals huisadressen, telefoonnummers en mail adressen is niet toegestaan.[/i]
[b]Als je je persoonlijke info wilt posten dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Je hoeft het niet maar het is ook niet meer verboden. Zoiets als emailadressen staan toch overal al op internet dus het is een beetje dubbelop om te zeggen dat je ze hier niet mag posten.[/b]
[*][i]Maak je bericht titels zo direct en beschrijfelijk mogelijk. Door alleen "Help" te gebruiken is niet genoeg. Een beter onderwerp zou zijn, "Ik heb hulp nodig met skins." Zulke berichten krijgen betere antwoorden en zo weten anderen of ze daar een antwoord op weten of niet.[/i]
[*][i]Gebruik de zoekfunctie zo veel mogelijk. Je kunt misschien een antwoord op je vraag vinden die door iemand anders ook al gesteld is. Zo wordt het een stuk duidelijker in het forum.[/i]
[*][i]Het aanmaken van meerdere accounts door een gebruiker met het bewuste doel anderen te laten denken dat je iemand anders bent is verboden. [/i]
[b]Blijft gehandhaafd (uitzonderingen daar gelaten: SPFM man, Paul Jambers)[/b][list]Naast dit alles is de censuur op scheldwoorden e.d. voorlopig opgeheven. Zoiets is helemaal niet nodig. Degene die hier echt misbruik van gaat maken kan rekenen op een waarschuwing/ban.

Onthoud dat het beleid dat Tom, Erik en ik voeren op het eerste gezicht misschien vrijer en minder direct lijkt dan dat van Wouter, maar het komt eigenlijk alleen maar neer op het feit dat wij er een andere manier van beheren op na houden dan Wouter omdat wij meer verantwoordelijkheid neerleggen bij de forummer zelf. Etterbakken zullen echter nog steeds even snel en efficient de deur gewezen worden :)

Zoals eerder gezegd kunnen vragen en opmerkingen terecht in dit topic in het Algemene forum.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...